Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: $53 rifle freefloat quads@SMG

  1. #1
    Gunco Addicted for life j427x's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    9,349
    Feedback Score
    8 (100%)

    Talking $53 rifle freefloat quads@SMG

    SMG has some rifle length aluminum free floated quad rails for $53 and change for members.

    enter discount code "SK669" for double discount TODAY ONLY. 9-19-2012

    i think the shipped price is like $58

    i don't know if these are any good but SMG is good for a refund if their crap.

    i suspect their the same make as the ones amazon sells, which i have a middy that is really nice for the low $$.

    i went ahead and got some of the rifle ones --i am sure i can put them on something i got laying around--

    enter code for the rails if ya can't find them -- # a2a-209767


    the trend of the ninjas it to put the rifle FF-quads over the gas block and make the rifle "all-rails"

    these should look pretty good on one of my 18" set up that way---

    Sportsman's Guide - Discount Hunting Gear, Discount Hunting Boots, Discount Shoes, Discount Ammunition, Discount Ammo, Discount Boots, Military Surplus, Outdoor Gear at The Sportsman's Guide

    i rarely plug the SMG as i have had to return a lot of shit. but they do make a nice deal sometimes.

  2. #2
    Gunco Addicted for life j427x's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    9,349
    Feedback Score
    8 (100%)

    Default

    OK the quad rail arrived today --

    out of the box it looks pretty good.

    it does have an aluminum barrel nut.

    the attaching pins for the rails look like their made of hardened brass?--LOL!!

    i guess that don't matter much cause their threaded into the aluminum!

    the rails themselves look strong enough and well made , they weigh in at around 15oz i would guess. the rails look to be reasonably well finished. just like the middie FF rails i put on the 16" 9mm carbine i built last year.

    the rails are however "seconds" or 'blems" as the T-marks are not straight on the top and bottom rails--however the covered rails are arrow straight-?- typical!-LOL!

    not a deal killer but they should have said "seconds" --but for the price i'll not complain. one trip into the bush and the off numbers will be covered in dust, oil, mud, residue and so on anyway. as there going on my scout rifle concept 16" 1-7" build. which is a brush gun of sorts.

    sort of cheap looking plastic covers --but hey? who really expects covers at all at $50 for a rifle length free float quad rail.


    had SMG just listed them as cosmetic blemished i wouldn't have anything to gripe about--

  3. #3
    Gunco Addicted for life j427x's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    9,349
    Feedback Score
    8 (100%)

    Default

    well-typical of my "bargain basement bin" crap i get from SMG, i have run into a serious problems with the quad rail.

    #1 the way it attaches to the barrel/upper there ain't no way in hell to get it to go over a under the hand-guards gas block.

    #2 the rail portion of the kit is also machined far too small to pass over the "under the hand-guards" gas block.

    #3 this is a very small gas block with little meat on it to start with --nothing to cut off to make it fit. re cutting the gas block is not a real option.

    #4 the rails would have to be re cut nearly half way back --and that is IF i could install the gas block under the rails --which ain't possible without some kind of black magic--

    these rails are FUBAR for an under the rails gas block install by design, if you get these make damn sure they either go on a pistol cal install with no gas or one to fit the gas system your running.

    i may put these on my 20" rifle - damn sure a no-go for my scout rail project--

  4. #4
    GuncoHolic twa2471's Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    Vermont
    Posts
    4,714
    Feedback Score
    4 (100%)

    Default

    I hate disappointments like that, oh well, on the shelve for something else it might work on . Sounds like pretty much a complete re- engineering or duck tape job to start with. That's the type stuff SMG has so I stay away, paint ball tac shit, most of it IMO.

    Not a parts snob,,, where I have to have the latest greatest do dad on the market, far from it. But I do like quality and fit,,,,,, they call me Mr Fussy ,,,, duno why????

    There's allot of crap out there .

  5. #5
    Gunco Addicted for life j427x's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    9,349
    Feedback Score
    8 (100%)

    Talking

    Quote Originally Posted by twa2471 View Post
    I hate disappointments like that, oh well, on the shelve for something else it might work on . Sounds like pretty much a complete re- engineering or duck tape job to start with. That's the type stuff SMG has so I stay away, paint ball tac shit, most of it IMO.

    Not a parts snob,,, where I have to have the latest greatest do dad on the market, far from it. But I do like quality and fit,,,,,, they call me Mr Fussy ,,,, duno why????

    There's allot of crap out there .

    LOL thats no lie and SMG likes to scrape the bottom of the barrel. LOL!

    well these ain't that bad--they do what is advertised --but no more.


    i may just cut um out --it is aluminum afterall.

    the product ain't bad it is just you can't tuck everything under the rails without a serious re-work.


    maybe i'll build another 9mm-- no gas block--LOL!

  6. #6
    Gunco Addicted for life j427x's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    9,349
    Feedback Score
    8 (100%)

    Default

    well i finally got the mini-gas block to fit under the rails --quite the adventure!

    thanks to a small arsenal of files and cutting tools i finally got the gas tube channel opened up enough for the gas block --

    now i got rails to nearly the muzzle on that 16"--LOL!

    wasn't worth the work on these though-- i should have went with UTG or YHM and coughed up another $50-$100 bucks--

    i did get quite the muscles from filing it down with a 12" bastard file --maybe it saved a few $$ on an exercise machine?

  7. #7
    Gunco Addicted for life j427x's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    9,349
    Feedback Score
    8 (100%)

    Default

    got a second rifle length free float quad rail from SMG--exact same part number--

    this one looks much-much better than the first one --better machining, got the rail numbers on correctly--

    the good news i ain't going to be cutting on this one cause it is going on a rifle length gas system.

  8. #8
    Gunco Member Johnny_V's Avatar
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    120
    Feedback Score
    0

    Default

    Quote Originally Posted by j427x View Post
    got a second rifle length free float quad rail from SMG--exact same part number--

    this one looks much-much better than the first one --better machining, got the rail numbers on correctly--

    the good news i ain't going to be cutting on this one cause it is going on a rifle length gas system.
    j427x,

    You cost me a lot of money - grrrr.....

    What the hell is the part number of the free float quad rail from SMG???
    Johnny V
    NRA Endowment Life Member
    Member OGCA
    CCW OH & PA

  9. #9
    Gunco Addicted for life j427x's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    9,349
    Feedback Score
    8 (100%)

    Default

    029767-000-000 is the number on the box for rifle length--

  10. #10
    Gunco Good ole boy tanvil's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    5,353
    Feedback Score
    20 (100%)

    Default

    Quote Originally Posted by Johnny_V View Post
    j427x,

    You cost me a lot of money - grrrr.....

    What the hell is the part number of the free float quad rail from SMG???
    Yep, J4 is the Consumer Reports of Gunco.

    Thanks for the update J4.

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Search tags for this page

There are currently no search engine referrals.
Click on a term to search our site for related topics.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •