Gunco Forums banner

MG13 Mag Mod voor M76 - Iemand die dat al gedaan heeft???

1 reading
6.2K views 27 replies 7 participants last post by  2ndAmendican  
#1 ·
Assault Weapons of Ohio verkoopt deze voor ongeveer $100,00. Hoewel ik er HEEL graag een wil hebben, kan ik het gewoon niet betalen om zoveel te betalen. Heeft iemand er zelf een gemodificeerd, en zo ja, loopt het soepel en wat moest je allemaal doen?

AWoO heeft een video op Youtube waarin ze de hunne in volautomatisch laten zien met het 28-schots magazijn, maar er staat dat er geen kogelgeleider is geĂŻnstalleerd. Ik vraag me af of dat iets te maken heeft met de magazijnmodificatie, en of het je tegenhoudt om fabrieks-magazijnen te gebruiken.

Alle hulp of info wordt gewaardeerd.

#2 ·
Ik heb net AWoO's Gun Broker-veilingen bekeken en hij zegt dat ze soepel werken zonder kogelgeleider, ongeacht welk magazijn je gebruikt. Ze vragen $110,00 voor een magazijn van 28 patronen. Ik neem aan dat ze de M76-magazijnvolger in het MG13-magazijn gebruiken om 28 patronen in een magazijn van 25 patronen te krijgen. Het spijt me, maar het ziet er gewoon goed uit in dat geweer. Ik wil er minstens één, of ik er nu een bouw of koop.

#4 ·
#6 ·
Bedankt Pookie!!! Ik heb hem een PM gestuurd om te zien of hij wat meer kon vertellen over het aanpassen van de mag/mags voor zijn build. Ik neem aan dat het lassen en slijpen is om zowel de voorste als de achterste vergrendelingsnokken te profileren, of het fabriceren van de nokken op een plaat en het puntlassen van de plaat aan de mag.

Ik heb het eerste gedaan op een aantal Lahti-mags voor mijn Tabuk-kloon PSL-build, maar ik ben niet echt onder de indruk van hoe het is uitgekomen. Eén mag werkt niet en de andere voert maar ongeveer 75% van de tijd. Als ik deze mag-mod probeer, wil ik er zeker van zijn dat het eindresultaat bevredigend zal zijn, anders ben ik gewoon geld aan het verspillen.

#8 ·
Bedankt Pookie!!! Ik heb hem een PM gestuurd om te zien of hij wat meer kon uitleggen over het aanpassen van het magazijn/de magazijnen voor zijn build. Ik neem aan dat het lassen en slijpen is om zowel de voorste als de achterste vergrendelingsnokken te profileren, of het fabriceren van de nokken op een plaat en het puntlassen van de plaat aan het magazijn.

Ik heb het eerste gedaan op een aantal Lahti-magazijnen voor mijn Tabuk-kloon PSL-build, maar ik ben niet echt onder de indruk van hoe het uitpakte. Eén magazijn werkt niet en de andere voert maar ongeveer 75% van de tijd. Als ik deze mag-mod probeer, wil ik er zeker van zijn dat het eindresultaat bevredigend zal zijn, anders ben ik alleen maar geld aan het verspillen.
Reverse-engineering van een magazijn komt neer op het passen van een vierkante pen in het spreekwoordelijke ronde gat. Het is een kunst, geen vaardigheid. Het vereist zorgvuldige observatie, tijd en geduld.

#7 ·
We gebruikten vroeger MG 13-magazijnen voor onze G-43's om te bouwen zonder iets te veranderen, maar we hadden een klein nokje opgelast zodat het magazijn goed vergrendelde en dat deden ze. Ik herinner me een oude, oude thread over magazijnconversies hier.

#10 ·
Bedankt jongens. Ik waardeer de hulp.

#11 ·
IMA-USA heeft ze voor $25,00, dus ik zal er waarschijnlijk een paar kopen en het uitproberen.

#12 ·
2ndamndmnt, neem contact met me op, ik kan hier nog geen e-mails of berichten verzenden. Ik heb bijna alles nodig. Stuur me een lijst, morayman.....

#13 ·
Morayman, ik ga dit publiekelijk zeggen, niet omdat ik gemeen ben, maar omdat er iets niet klopt en ik wil dat iedereen het weet. Als je een mede-enthousiast bent, dan welkom bij Gunco. Als je geen mede-enthousiast bent, maar een soort trol, dan rot op. Er is iets aan je hectische urgentie dat me verkeerd lijkt, en ik voel me er niet prettig bij om je mijn e-mail te geven, vooral omdat je die van jou niet hebt aangeboden als contactmogelijkheid. Als je echt geĂŻnteresseerd bent in het bouwen van een legale semi-PPS43, dan kun je het meeste wat je nodig hebt krijgen door deze kit te kopen:

https://www.apexgunparts.com/product_info.php/cPath/51/products_id/1824

Nogmaals, als je echt een wapenliefhebber bent en ik je heb beledigd, dan bied ik mijn excuses aan, maar er klopt gewoon iets niet aan je berichten. Sorry, het is gewoon dat mijn gevoel me zegt: "laat deze maar zitten".

#14 ·
Hrm, weet niet zeker wat een PPS 43 te maken heeft met een 8mm build? Hoe dan ook... de magazijnlipjes kunnen op twee manieren worden gemaakt... ten eerste, je kunt het magazijn op de juiste plek schuren om fosfaat te verwijderen en dan gewoon een lasrups beginnen. Laat het afkoelen. Meer lassen. Herhaal dit totdat de lasrups groot genoeg is om in vorm te slijpen.

Je kunt ook een 3/16" vierkante staaf (zoals van het metalen rek bij Home Depot) gebruiken en deze op ongeveer 3/4" lengte knippen. Slijp de staaf aan beide uiteinden om een dunner gebied boven en onder het vergrendelingsgebied te creëren. Met andere woorden, bekijk de vergrendelingslip van een bestaand AK-magazijn van de zijkant en slijp deze in die geschatte vorm. Las vervolgens de dunnere secties boven en onder. Slijp het lipje in de uiteindelijke vorm.

Hoe dan ook, ga langzaam en gebruik niet te veel warmte, want lassen op plaatstaal is pijnlijk moeilijk. Als je er doorheen brandt, moet je het aan de binnenkant glad schuren. Laat het zo heet worden dat het plaatstaal kromtrekt, dan kun je die weggooien.

Ik heb beide manieren gebruikt bij mijn kaliberconversies en beide manieren werken.

Om het te passen, moet je een magazijn in een AK laden en de manier waarop de voedingslippen zitten in vergelijking met de voedingshelling en de rails bekijken. Het magazijn moet ervoor zorgen dat de kogel de voedingshelling raakt (niet te hoog!) zodat de voedingshelling zijn taak kan uitvoeren om de kogel in de kamer te geleiden. Gebruik een viltstift op de ontvette magazijnbody om de geschatte locatie van het magazijn te bepalen. Doe hetzelfde met je normale AK. Met dat als leidraad kun je benaderen waar het lipje zich moet bevinden. Als je het lipje minder slijpt dan je zou moeten, zou je genoeg materiaal moeten hebben om het precies te passen. Het goede is dat je meer metaal op het lipje kunt lassen als je het te veel slijpt ;)

Voor zover ik me herinner, heeft mijn MG13-magazijn een vergrendelingslip aan de achterkant. Je kunt een 8mm build redelijkerwijs vergelijken met het bouwen van een PSL. Knip die magazijnopening in de ontvanger op maat en kerf hem aan de achterkant voor de BHO.

8mm drukken zijn verrassend lager dan je zou verwachten voor een cartridge van volledige grootte. Zou in staat moeten zijn om een 7,62x39 bout te gebruiken die met weinig moeite is omgebouwd. De veiligheid zou in orde moeten zijn met x39 onderdelen. ZOU moeten zijn :) Ik heb er geen omdat ik mezelf er gewoon niet toe kan zetten om een 8mm AK te bouwen. Ik heb tonnen 8mm maar het is gewijd aan mijn MG42.

#15 ·
Bedankt voor de info Pookie. Ja, ik heb de "opbouwen met lassen en slijpen tot vorm" methode met Lahti-magazijnen voor mijn PSL gedaan, maar ik denk dat ik iets soortgelijks ga doen als de stalen Galil-magazijnen. Ze hebben kleine bewerkte platen die de nokken als onderdeel van de plaat hebben, dan worden de platen op de magazijnbody vastgelast. Zoals je zei, hitte en vervorming zijn de vijand, dus ik denk dat dit de veiligste methode zal zijn. Trouwens, dit is voor mijn M76. Ik ben geen 8mm AK aan het bouwen. Maar bedankt voor die info.

Nu, wat betreft de heer hierboven en de PPS43-onderdelen, hij is naar elke thread gegaan waar ik heb gepost en me lastiggevallen om hem wat onderdelen te verkopen. Iets daaraan lijkt gewoon niet goed, en ik wilde hem publiekelijk antwoorden, zodat anderen het zouden weten.

#16 ·
Ah OK de M76 - het klikte net wat je bedoelt. Ik heb er tijdschriften voor te koop gezien, maar ze zijn altijd een beetje aan de prijzige kant. Mijn vriend uit Servië droeg er vroeger een.

#19 ·
Dat is balen, tegen de tijd dat ik ze bereikte, waren ze $30,00!!!!!!!!!!!! Ik heb er toch elk 2 besteld. Numrich had ze voor $15,00, maar ze zijn uitverkocht.

AWoO verkoopt ze nu voor $130,00 per stuk op hun recent bijgewerkte website!!!!!!! Mooie mags, maar verrek, dat is duur. Als ik er 2 voor $70,00 kan maken, dan ben ik zeker tevreden.

#20 ·
Heeft iemand die een AWO-gemodificeerd magazijn bezit, interesse om close-up en gedetailleerde foto's te plaatsen? Volger, vergrendelingsgebied etc. Ik wil graag beginnen met het aanpassen van degenen die ik voor $15 per stuk heb gekregen. Hopelijk niet te complex.,:) Een beetje lassen en vijlen???

#21 ·
Alsjeblieft:

Attachments

#22 ·
Ik heb ook ongeveer een kwart inch materiaal aan de voorkant van de bovenkant van het magazijn verwijderd om de boutnokken in de ontvanger vrij te maken. Ongeveer 1/2" tot 3/4" terug en 1/4" naar beneden. De voorste nok zit precies goed als dit materiaal eenmaal is verwijderd. Als er iets is, kan het misschien een beetje worden opgebouwd voor extra sterkte.

#24 ·
Ik heb een paar foto's vanuit verschillende hoeken om te laten zien wat ik heb gedaan, maar ik zit nog steeds in een positie dat de foto's te groot zijn om te plaatsen, en ik kan geen programma downloaden om ze op mijn werkcomputer te verkleinen. Het grootste deel van mijn schamele internettijd besteed ik op mijn werk, natuurlijk in mijn pauzes. Als iemand bereid is ze te verkleinen en te plaatsen, kan ik ze de foto's e-mailen.

#25 ·
Meer foto's:

Attachments

#26 ·
Ik had de nok aan de achterkant ongeveer 1/8" hoger moeten lassen, en de voorste nok afslijpen en een lasnaad 1/8" hoger moeten lassen. Het werkt zoals het is, maar het zou minder gedoe, minder slijpen, buigen, profileren, enz. zijn geweest als ik het zo had gedaan. Dan zou het magazijn 1/8" lager in de ontvanger hebben gezeten, wat perfect zou zijn geweest. Misschien zelfs 3/32" aan de voorkant laten zakken.

Voor de voorste nok zou ik de fabrieksnok afslijpen en een lasnaad over de voorkant lassen, precies waar de bovenrand van de originele nok zat. Dit zou de voorkant van het magazijn ver genoeg moeten laten zakken. Op de middelste foto kun je zien hoeveel materiaal ik aan de voorkant van het magazijn moest verwijderen om de onderkant van de rails/vergrendelingsnokken vrij te maken. Het was ongeveer 1/2" naar beneden en 1/2" naar achteren, met een zachte radius. Ik wilde een deel van de kogelgeleiders aan de voorkanten van de magazijnen laten zitten. Duw een patroon uit het magazijn en je kunt zien waar ik het over heb. Er zijn kleine stukjes die in het pad van de kogel uitsteken om deze zachtjes naar de middellijn te leiden. Ik heb er maar een klein beetje van overgelaten, voor het geval dat. Ik denk niet echt dat ze nog nodig zijn, en ik kan ze misschien afslijpen, maar tot ik haar eruit haal en ermee schiet met deze magazijnen, laat ik ze zitten.

Aan de achterkant gebruikte ik een PSL-achternok die ik van een paar roestige magazijnen heb geboord. Ik heb de hele assemblage net iets boven de bovenkant van de voedingslippen op het MG13-magazijn uitgelijnd. Misschien 0,020" boven de voedingslippen. MAAR daar moet het minstens 1/8" hoger op het magazijn zijn, zodat het magazijn laag genoeg zit om de bout vrij te maken zonder veel te hoeven vijlen om het passend te maken. De mijne raakte de uitwerpertip zo hard dat ik de lippen meer moest omrollen om meer speling te krijgen, en ook de vergrendelingsnok aan de achterkant dunner moest maken dan ik zou willen. Het is nog steeds mooi en solide, en het gaat nergens heen, maar ik had het liever dikker gehad.

#28 ·
2ndAmerican,
Bedankt voor de foto's en de extra informatie over het aanpassen van een MG13-magazijn. Dit zou veel moeten helpen. Ik hoop er over een maand of zo mee aan de slag te gaan. Zal volgen als ik verder ga.:)
Cool. Graag gedaan. Succes.

Hier is een foto van mijn beide DMR's met hi-cap aangepaste magazijnen:

Attachments