Hrm, weet niet zeker wat een PPS 43 te maken heeft met een 8mm build? Hoe dan ook... de magazijnlipjes kunnen op twee manieren worden gemaakt... ten eerste, je kunt het magazijn op de juiste plek schuren om fosfaat te verwijderen en dan gewoon een lasrups beginnen. Laat het afkoelen. Meer lassen. Herhaal dit totdat de lasrups groot genoeg is om in vorm te slijpen.
Je kunt ook een 3/16" vierkante staaf (zoals van het metalen rek bij Home Depot) gebruiken en deze op ongeveer 3/4" lengte knippen. Slijp de staaf aan beide uiteinden om een dunner gebied boven en onder het vergrendelingsgebied te creëren. Met andere woorden, bekijk de vergrendelingslip van een bestaand AK-magazijn van de zijkant en slijp deze in die geschatte vorm. Las vervolgens de dunnere secties boven en onder. Slijp het lipje in de uiteindelijke vorm.
Hoe dan ook, ga langzaam en gebruik niet te veel warmte, want lassen op plaatstaal is pijnlijk moeilijk. Als je er doorheen brandt, moet je het aan de binnenkant glad schuren. Laat het zo heet worden dat het plaatstaal kromtrekt, dan kun je die weggooien.
Ik heb beide manieren gebruikt bij mijn kaliberconversies en beide manieren werken.
Om het te passen, moet je een magazijn in een AK laden en de manier waarop de voedingslippen zitten in vergelijking met de voedingshelling en de rails bekijken. Het magazijn moet ervoor zorgen dat de kogel de voedingshelling raakt (niet te hoog!) zodat de voedingshelling zijn taak kan uitvoeren om de kogel in de kamer te geleiden. Gebruik een viltstift op de ontvette magazijnbody om de geschatte locatie van het magazijn te bepalen. Doe hetzelfde met je normale AK. Met dat als leidraad kun je benaderen waar het lipje zich moet bevinden. Als je het lipje minder slijpt dan je zou moeten, zou je genoeg materiaal moeten hebben om het precies te passen. Het goede is dat je meer metaal op het lipje kunt lassen als je het te veel slijpt
Voor zover ik me herinner, heeft mijn MG13-magazijn een vergrendelingslip aan de achterkant. Je kunt een 8mm build redelijkerwijs vergelijken met het bouwen van een PSL. Knip die magazijnopening in de ontvanger op maat en kerf hem aan de achterkant voor de BHO.
8mm drukken zijn verrassend lager dan je zou verwachten voor een cartridge van volledige grootte. Zou in staat moeten zijn om een 7,62x39 bout te gebruiken die met weinig moeite is omgebouwd. De veiligheid zou in orde moeten zijn met x39 onderdelen. ZOU moeten zijn

Ik heb er geen omdat ik mezelf er gewoon niet toe kan zetten om een 8mm AK te bouwen. Ik heb tonnen 8mm maar het is gewijd aan mijn MG42.